Wanneer kun je subsidie aanvragen?

In aanloop naar 2025 hebben Amsterdammers op twee momenten de kans een subsidieaanvraag in te dienen bij Stichting Amsterdam 750. Wanneer je subsidie kunt aanvragen ligt aan waar je woont of je organisatie is gevestigd. Op de website van de Gemeente Amsterdam kun je zien onder welk stadsdeel een adres valt.

De subsidierondes

Goed om te weten: aanvragen voor projecten kunnen worden ingediend vanaf 09.00 uur op de dag van aanvang tot het maximum aantal aanvragen is bereikt. Alle aanvragen worden op volgorde van binnenkomst beoordeeld. Daarbij telt het moment waarop je aanvraag compleet is ingediend. Wacht dus niet te lang met het indienen van je aanvraag en wees volledig! Het maximale aantal aanvragen kan al op de eerste dag worden bereikt. Als het maximum aantal aanvragen niet wordt bereikt sluit de subsidieronde alsnog na 14 dagen om 16:00. Klik voor de precieze sluitingstijden op de link van de subsidieronde.

Het indienen van een aanvraag kan alleen online. Hiervoor heb je een account nodig op mijnamsterdam750.nl. Meer informatie over hoe je een aanvraag doet en wat er voor nodig is lees je bij alles over je aanvraag.

Vragen over de subsidierondes

Ik wil mijn activiteiten niet (alleen) in mijn eigen stadsdeel organiseren, mag dat?

De tijdvakken van de 8 subsidierondes zijn bedoeld om de aanvragen te spreiden in tijd en door de stad. Jouw project hoeft zich dus niet te beperken tot het stadsdeel waar je aanvraagt! Ben je woonachtig of gevestigd in Noord en vinden je activiteiten (deels) plaats in het Centrum? Dan doe je de aanvraag tijdens de ronde voor Stadsdeel Noord.

Mijn organisatie is niet gevestigd in Amsterdam. Mag ik dan toch aanvragen?

Nee dat kan niet. Het is wel mogelijk om je als partner aan te sluiten bij een aanvrager uit Amsterdam of Weesp. Wij controleren bij de aanvraag waar je bent gevestigd of woont.

Er is één uitzondering. Organisaties gevestigd buiten de Gemeente Amsterdam maar waarvan de statutaire zetel wel in Amsterdam ligt mogen bij de laatste stadsbrede subsidieronde in september 2024 een aanvraag doen.

Wanneer sluit de subsidieronde?

De subsidieronde sluit als het maximale aantal aanvragen is bereikt. Het maximale aantal aanvragen kan al op de eerste dag of zelfs binnen enkele uren worden bereikt.

Alle aanvragen worden op volgorde van binnenkomst beoordeeld. Daarbij telt het moment waarop je aanvraag compleet is ingediend. Wacht dus niet te lang met het indienen van je aanvraag en wees volledig! Als het maximum aantal aanvragen niet wordt bereikt sluit de aanvraagronde alsnog na 14 dagen om 16:00.

Ik kom uit Amsterdam West, Nieuw-West, Centrum, Oost of Weesp. Ben ik nu te laat?

De ronde voor jouw stadsdeel is geweest, maar op maandag 2 september 2024 start een subsidieronde voor heel Amsterdam en Weesp.

Jullie behandelen aanvragen op volgorde van binnenkomst, wat bedoelen jullie hiermee?

We behandelen aanvragen op volgorde van binnenkomst, en kunnen per ronde een maximum bedrag weggeven. Als dat bedrag (het subsidieplafond) bereikt is, kunnen we andere plannen verder niet meer beoordelen en dus ook geen subsidie geven.

Het is voor de Stichting helaas niet mogelijk om meer dan een vast aantal projecten per aanvraagronde te behandelen. Om die reden laten we geen onbeperkt aantal aanvragen toe.

Let op: aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. De tekst zoals opgenomen in de Subsidieregeling en bijbehorende toelichting is leidend.