Doe mee!

Lees hier hoe je subsidie aanvraagt

Misschien ben jij zo iemand die zich elke dag inzet voor je buurt, je wijk of je community in Amsterdam: als vrijwilliger, met je werk of via je hobby. En droom je ervan om een keer een nieuw en groot project te starten. Maar heb je niet het geld of het netwerk om het waar te maken. Als jouw project past binnen de viering van Amsterdam 750, kijken en denken wij graag met je mee. En helpen je waar mogelijk met geld en contacten. Alle ideeën zijn welkom, of het nu gaat om een sportactiviteit, een groots diner, een historisch verhaal of een buurtproject voor oudere en jongere bewoners, of een mix van al deze thema’s. Verras ons en maak de stad nog mooier, beter en sterker!

Heb jij een goed idee

– dat speciaal bedacht is voor de verjaardag van Amsterdam

– dat je uitvoert, maakt of organiseert vóór 27 oktober 2025

– waarbij je samenwerkt met minstens 2 partners

– dat past bij de plannen van Amsterdam 750

– en dat Amsterdam nóg mooier, leuker en sterker maakt dan de stad al is?

Dan is een subsidie van Stichting Amsterdam 750 misschien iets voor jou. Je kunt bij ons aanvragen voor 10.000, 20.000 of 50.000 euro. Hoe dat werkt kun je lezen bij Alles over je aanvraag, daar helpen we je op weg.

Wil je iets doen voor je buurt en heb je een kleiner bedrag nodig? Kijk dan eens bij de Buurtfondsen van Mensen Maken Amsterdam. Eens per jaar hebben zij een speciale ronde in het kader van Amsterdam 750.

Wil je op een andere manier meedoen? Bijvoorbeeld door een donatie te doen aan Stichting Amsterdam 750? Neem dan contact met ons op, we bespreken graag de mogelijkheden met j

Let op: aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. De tekst zoals opgenomen in de Subsidieregeling en bijbehorende toelichting is leidend.