Hoe vraag ik subsidie aan?

Hoe vraag je subsidie aan bij Stichting Amsterdam 750? Hier vind je alle informatie over het aanvragen van subsidie, de voorbereiding en de verantwoording van je subsidieaanvraag bij Stichting Amsterdam 750.

VOORBEREIDING

Wil je weten hoe je subsidie kunt aanvragen bij Stichting Amsterdam 750? Dit zijn de vijf stappen op weg naar je subsidieaanvraag:

LET OP: In aanloop naar de laatste subsidieronde kunnen er wijzigingen gaan plaatsvinden in het aanvraagproces. Je kunt dit stappenplan al doornemen, mochten er wijzigingen zijn publiceren wij deze uiterlijk 1 augustus.

1. Controleer of je in aanmerking komt

Kijk eerst of je in aanmerking komt voor subsidie van Stichting Amsterdam 750. Doe onze quickscan en je ziet gelijk of je plan geschikt is voor een aanvraag.

Kom je volgens de quickscan in aanmerking? Dan heb je jouw plan op hoofdlijnen al getoetst. In de Regeling en Toelichting Stichting Amsterdam 750 kun je alle uitzonderingen en bijzonderheden terugvinden. De regeling en toelichting bevat alle jurdische spelregels waarmee wij werken. Het is nuttig om te lezen, maar voor wie geen of weinig ervaring heeft met regelingen kan het lastig zijn alles goed te begrijpen. Wil je er samen naar kijken of heb je een toelichting nodig? Schroom dan niet contact met ons op te nemen!

Wordt het je nog niet helemaal duidelijk? Bekijk dan ook onze veelgestelde vragen of boek een online spreekuur. In aanloop naar de subsidierondes zijn er ook spreekuren op locatie en informatiebijeenkomsten, kijk daarvoor in onze agenda.

2. Kijk wanneer je kunt aanvragen

In aanloop naar 2025 hebben Amsterdammers en Weespers op twee momenten de kans een subsidieaanvraag in te dienen bij Stichting Amsterdam 750. Wanneer je subsidie kunt aanvragen ligt aan waar je woont of je organisatie is gevestigd.

Wanneer je kunt aanvragen lees je in de regeling en op de pagina over de 8 subsidierondes.

3. Maak een account aan op mijnamsterdam750.nl

Een aanvraag dien je in via mijnamsterdam750.nl. Dit kan vanaf 09:00 op de dag waarop de subsdieronde start. Wij beoordelen aanvragen op volgorde van binnenkomst. Maak je account daarom van te voren al aan, dan kom je niet voor een verrassing te staan.

4. Lees de regeling en voorbeeldvragen

Lees de Regeling en Toelichting nogmaals goed door en verwerk de daar genoemde richtlijnen en eisen in je plan. Denk bijvoorbeeld aan je samenwerkingspartner(s), 50% cofinanciering en de inhoudelijke richtlijnen. Bij welke programmalijn sluit je project bijvoorbeeld aan?

Tijdens het aanvraagproces leggen we je ook vragen voor. Lees ter voorbereiding onze voorbeeldvragen. Als tip geven we je mee de antwoorden op de voorbeeldvragen alvast uit te werken. Dan kun je sneller door de aanvraag heen.

5. Schrijf en verzamel alle benodigde documenten

Heb je alle vragen kunnen voorbereiden en kun je inloggen op mijnamsterdam750.nl? En weet je zeker dat alle documenten voldoen aan de eisen? Dan ben je klaar voor je aanvraag!

Tip: onderzoek ook of je een vergunning nodig hebt. Als je een vergunning nodig hebt moet je deze zelf aanvragen, en daar kunnen kosten aan verbonden zijn die je moet opnemen in je begroting. Meer informatie kun je onder andere vinden op de website van de Gemeente Amsterdam.

Heb je toch nog vragen, neem dan gerust contact op, lees de veelgestelde vragen of boek een spreekuur.

AANVRAGEN

Het indienen van je plan bij Stichting Amsterdam 750 doe je via het online aanvraagsysteem mijnamsterdam750.nl. Aanvragen kan vanaf 09:00 op de dag dat de subsidieronde start en kan tot het maximum aantal aanvragen is bereikt. Als het maximum aantal aanvragen niet wordt bereikt sluit de aanvraagronde alsnog na 14 dagen om 16:00.

Wij beoordelen aanvragen op volgorde van binnenkomst. Hoe eerder je aanvraag is verzonden hoe groter de kans dat wij je aanvraag honoreren. Let wel op dat je aanvraag compleet is, onvolledige aanvragen tellen niet mee en kunnen worden afgewezen.

Als de subsidieronde is gestart zie je onderstaand keuzescherm. Kies het gewenste bedrag en doorloop alle stappen. Onder voorbereiding kun je alvast lezen welke documenten wij nodig hebben en welke vragen wij stellen.

Beginscherm mijnamsterdam750

NA JE AANVRAAG

Als we alles goed hebben ontvangen hoor je binnen 13 weken of je aanvraag toegekend wordt.

Hebben we je aanvraag ontvangen maar was deze niet compleet? Bijvoorbeeld omdat je begroting niet sluitend is, het uittreksel van de KVK te oud blijkt of omdat je projectplan meer dan 10 pagina’s bevat? Dan kan het gebeuren dat wij je aanvraag afwijzen. Als het maximaal aantal aanvragen nog niet is bereikt proberen wij contact met je op te nemen zodat jij je aanvraag kunt aanvullen of corrigeren, maar of dit lukt is afhankelijk van hoeveel aanvragen er binnenkomen.

VERANTWOORDING

Als je subsidie van Stichting Amsterdam 750 krijgt, moet je je houden aan een aantal verplichtingen, onder andere over wat er verwacht wordt bij de verantwoording van je project. Ze staan uiteraard ook genoemd in de toekenningsbrief die je van ons ontvangt.

WAT ALS JE AANVRAAG NIET IS GELUKT?

Heb jij een goed idee maar is het niet mogelijk of gelukt om subsidie aan te vragen bij Stichting Amsterdam 750? Hier vind je een overzicht van andere opties.

Let op: aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. De tekst zoals opgenomen in de Subsidieregeling en bijbehorende toelichting is leidend.