Raad van Toezicht

Stichting Amsterdam 750 is een onafhankelijke Stichting die mede uitvoering geeft aan de gemeentelijke plannen voor de viering van Amsterdam 750 zoals beschreven in Programmaplan 750. Ze doet dat onder toezicht van de onafhankelijke raad van toezicht door initiatieven uit de stad te stimuleren en waar mogelijk subsidiëren. De leden van de raad van toezicht zijn onbezoldigd.

Voorzitter Farid Tabarki  (1976) is oprichter van Studio Zeitgeist, publicist en spreker met ruime bestuurlijke ervaring en een groot netwerk in zowel de profit als non-profit sector. Iris Eshel (1973) is directer-bestuurder in het Voortgezet Onderwijs, en was daarvoor werkzaam voor o.m. Fonds Podiumkunsten en in de muziek- en evenementenbranche. Hermine Voûte (1964) is sinds 1997 partner bij  Loyens & Loeff Advocaten en aldaar ook voorzitter van de diversity & inclusion committee. Mark de Kruijk (1965)is een ervaren cultureel ondernemer met veel kennis van marketing & communicatie. Hij was tot 2018 directeur van de Westergasfabriek en sinds begin 2022 is hij (interim) directeur van Amerpodia. Marcel Nollen (1963) is als bestuurder van de Vrije Universiteit Amsterdam onder meer verantwoordelijk voor de portefeuilles Financiën, HRM, IT, Vastgoed en Communicatie & Marketing.